joi, 21 aprilie 2011

Salata cu leurda si untisor



 
Bogatie de colori si arome intr-un singur bol



Am sa incep prin a va marturisi ca pana anul acesta eu nu am mancat nici leurda si nici untisor. Dar tot citind articole despre ce beneficii aduc aceste plante organismului (nu am sa insist pe tema asta, internetul este plin de articole; de ex. despre leurda gasiti aici, aici si aici; despre untisor aici, aici si aici) am zis "hai sa le incerc".

Mi-au placut foarte mult si am tot facut salate ori cu una, ori cu cealalta, ori cu amandoua, in functie de cum le gaseam. Pentru cine nu stie cum arata aceste plante, am pus poza de mai jos.
Sa nu mi-o luati in nume de rau, dar daca eu abia acum am "descoperit America" am senzatia ca nu toata lumea stie despre existenta ei. Ah, ignoranta asta! :)

 
Frunzulitele din stanga sunt de untisor, iar frunza mai mare e leurda.

Dar sa purcedem la asamblarea salatei din urmatoarele ingrediente:
 

...si anume:
  • o legatura mare de leurda
  • o mana de untisor
  • cateva frunze de salata
  • 2 fire de ceapa verde
  • 1/2 ardei gras, rosu
  • 1/2 de castravete (am uitat sa-l aduc in poza "de grup")
  • cateva ridichi de luna (si ele au lipsit din poza - unde mi-o fi fost capul?)
  • zeama de la 1/2 de lamaie
  • marar si patrunjel
  • ulei de masline
  • si crutoanele: adica hrisca pusa la inmuiat cateva ore - foarte bune !
Se toaca toate ingredientele  si se pun intr-un castron, si gata salata!

Sfat: la verdeturi, pentru a evita oxidarea lor folositi un cutit cu lama ceramica; daca nu aveti, atunci rupeti frunzele cu mana.

Sa aveti pofta!

Niciun comentariu: