marți, 19 aprilie 2011

Inghetata de banane



Pentru astazi am o reteta speciala de inghetata. Multumesc Ina, esti o comoara pt blogosfera :).
Am facut inghetata asta de mai multe ori, si drept sa zic a devenit desertul nostru de week-end. Dar nu pt ca ai avea nevoie de un week-end intreg sa o prepari. Este foarte usor de facut si nu necesita decat un ingredient de baza: banane. Restul sunt optionale.




Si acum "complicata" reteta:
  • 3 banane 
  • 1/2 pastaie de vanilie
  • 1 lingura de miere sau sirop de agave (de data asta nu am nimerit bananele dulci si am pus miere; dar nu e necesara intotdeauna)
  • se taie feliute si se dau la congelator pt cateva ore (sau se lasa peste noapte)
  • cand s-au inghetat se pun in robotul de bucatarie si se mixeaza cu vanilia pana devine o pasta cremoasa
cam asa


Se observa in poza cum mierea in contact cu bananele inghetate s-a coagulat in mici bilute. Ceea ce a dat o consistenta interesanta inghetatei. Perlutele de miere intarita parca erau bucati de caramel.

Se serveste imediat. Si chiar daca nu ar trebui mancata imediat nu cred ca ai putea sa o lasi pana nu ai da-o gata. Atat e de buna si de cremoasa.


Pentru ca am avut la indemana putina sfecla rosie m-am jucat (de test) si am dat putina culoare. Rezultatul a fost doar optic, caci nu i-a schimbat gustul absolut deloc (ceea ce era si de dorit). Intra in categoria "good to know" ;)



Cu ajutorul ustensilei de curatat legume am ras cateva bucati de sfecla si le-am pus intr-un vas cu putina apa. Doar cat sa le acopere. Am lasat bucatile in apa pana a devenit suficient de rosie (amestecand din cand in cand). Cateva picaturi le-am pus in robot peste inghetata si am mixat. Cand a fost suficient de cremoasa am pus inghetata peste bucatile de sfecla din castron.


Niciun comentariu: